خلاصه کتاب قرص مدیریت (کنت بلانچارد)
هنر نهم
اخبار،کتب،مقالات،پایان نامه های مدیریتی
قرص مدیریت
نویسنده: کن بلانچارد-مارک موچنیک
خلاصه كتاب: مترجم: مامک بهارزاده- طراحی جلد: مژگان پارس مقام- چاپ و صحافی: چاپخانه معراج- نوبت چاپ: اول- تاریخ چاپ: 1383- تیتراژ: 2000 جلد- تهیه کننده: محمد دهنوی- کشفیات: در یک روز آفتابی در آمریکا صنایع قرص مدیریتی (ال.پی.آی) که کلمه اختصاری Leadership pill Industry (صنعت قرص رهبری – مدیریت ) است قابلیت های اولین محصول تولیدی خود را اعلام کرد که ما می توانیم تمام خواص یک مدیر کار آمد را تنها در یک قرص فشرده کنیم و این محصول جدید را قرص مدیریت نامید.
قرص مدیریت به عنوان یک نو آوری خاص مدهوش کننده بود.
عدهای از مردم با این قرص مخالفت داشتند و برایشان جای سوال پیش آمده بود که آیا این قرص مدیریت می تواند ما را از سر مدیران جزء و مدیران اجرایی برهاند؟ و رهبران به آنچه که می گویند عمل کنند ؟
کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالات مردم مدیر ال.پی.آی در یک کنفرانس رسمی رایو تلویزیون شرکت کرد.
و گفت: آنچه من به شما می توانم بگوییم در مورد قرص مدیریت این است که آن عصاره استخراج شده که رهبران موفق و پیروز دنیا مثل ناپلئون ، جرج پاتون و آتیلا است و این قرص ترکیبی از یک سری عناصر قدرتمند است و همچنین در مورد مصرف این قرص وعوارض آن اعلام کرد که قرص مدیریت کاملا بی خطر است و بدون عوارض و از طریق داروخانه ها یا از طریق سایت اینترنتی به فروش میرسد.
نحوه مصرف این قرص به این صورت است که :
هر 6 ساعت یک قرص برای رهبرانی که تازه ارتقاء مقام پیدا کرده اند و باید در 90 روز اول میزان مصرف خود را دو برابر کنند.در صورت عدم بهبودی توانایی های رهبری به متخصص منابع انسانی مراجعه کنند.
اگر هر زمان با مصرف قرص مدیریت بیش از 3 بار نوشیدنی های کافئین دار بخورید احتمال ابتلا به پرکاری بیمار گونه و حتی اعتیاد وجود دارد.
افرادی که از کار بر کنار شده اند یا بازنشستگی پیش از موعد را پذیرفته اند برای جلوگیری از بروز رفتارهای تهاجمی از مصرف این قرص خوداری کنند.
در مورد نحوه ای عملکرد این قرص توضیح دادن که:
قرص مدیریت توانایی شما را در رهبری و مدیریت افزایش می دهد.
با مصرف این قرص تمرکز فردی بر روی کار بیشتر شده و فعال تر می شوند و توانایی تان را در هدایت دیگران بالا می برید و این قرص تاثیر سریع داشته و به شما توان مدیریت می دهد.
همچنین در مورد مدت اثر این قرص توضیح دادن که :
مدت تاثیر این قرص بستگی به شخص دارد و هر چه زمان بگذرد دانسته هایمان در این خصوص بیشتر خواهد شد.
موج بزرگ
بعد از این کنفرانس تعداد زیادی از مردم سفارش این قرص را دادن بخصوص در بخش های مختلف صنعت بیشتر علاقه نشان می دادند و در عرض یک هفته ال.پی.آی بیش از 70 میلیون سفارش دریافت کرد . بعد از آن ال.پی.آی شعار جدیدش را آشکار ساخت ( قرص مدیریت برای وقتی است که شما واقعا نیازمند رهبری باشید ) .
در یک سرشماری عمومی نشان داد که 87% مدیران از مصرف این قرص رضایت دارند.
به دلیل اشتیاق مردم به این قرص کم کم انواع قرص های رهبری به بازار آمد مانند : قرص های معمولی رنگی ،کپسول های ژلهای و حتی قرص هایی با ترکیبات افزایش یافته برای مدیران بسیار پر مشغله.
در همه جا آموزشگاهایی برای چگونگی مصرف این قرص و گروههای پشتیبانی و انجمن های مشورتی ایجاد شد.
مبارزه
قرص مدیریت در حالی که به اوج رسیده بود یکی از رهبران با کفایت که منتقد پروپا قرص ، قرص مدیریت بود اعتقاد داشت که این قرص دارای محتویات ناقص و مشکل آن محتوات این قرص است و گفت من کسانی را دیده ام که با مصرف این قرص نگران دستیابی به نتیجه هستند . اما رهبران واقعی علاوه بر آن خواستار جذب اعتماد و احترام افراد گروه خود نیز هستند.
نظریات این رهبر با کفایت باعث نگرانی در میان مردم شد و سوالات زیادی به سوی مرکز اداره ای
ال .پی . آی شد.
مدیر عامل شرکت ال. پی. آی متوجه شد که علت این سوالات مردم سخنان رهبر با کفایت است.
پیام این رهبر باکفایت که در یک پیام قرصی شکل بود، این بود که:
رهبری مردم باتلاش برای تحت کنترل و فرمان در آوردن آنها مغایرت دارد.

مدیر عامل گفتکه این رهبر باکفایت باید خودش را به روز کند و از این قرص مصرف کند.
رهبر باکفایت اعلام یک مصاحبه مطبوعاتی کرد بین یک رهبری بدون قرص در برابر یک رهبری با مصرف قرص به این صورت که 2 گروه متضاد از افرادی که سرویس دهی پایین دارند به مشتریان و دارای اخلاقیات بد هستند رهبر با کفایت یکی از این دو گروه را انتخاب کرده و آنها را به مدت 12 ماه بدون مصرف حتی یک قرص آموزش دهد.
و گروه دیگر به عنوان گروه رقیب با همان مدیر قبلی خود در سازمان فعالیت کرده و تا قبل از شروع مسابقه حق مصرف قرص را نخواهند داشت اما پس از شروع مسابقه به طور منظم در طول سال می توانند قرص مصرف کنند.
تدارکات مسابقه
هیئت ارزیابی هفته ها در میان شرکت های ور شکسته و ادارات دولتی کم بازده به دنبال گروههای شرکت کننده در مسابقه بدون قرص پرداختند و از میان این شرکتها 2 شرکت مشکل دار که از سود آوری فاصله بسیار زیادی داشتند انتخاب کرد و مشکل دارترین افراد برای شرکت در این مسابقه برگزیدن.
طبق گزارشات هیئت ارزیابی این 2 گروه نیاز مبرمی به رهبران باکفایت داشتند. آنها افرادی بودند تنبل ، بی روح ، مختل کننده ای کارها و بی احساس و از نظر سرویس دهی بهمشتریان در بهترین حالت بسیار ناچیز بودن.
مدیر با کفایت موافقت کرد که قبل از شروع مسابقه در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کند.
از او سوال شد که چرا یک سال وقت لازم است؟
ایشان پاسخ دادن وقتی مسئول یک گروه هستید برای اینکه واقعا موثر عمل کنید به زمان نیاز دارید.
همچنین این رهبر با کفایت پاسخ داد که: رهبری موثر فقط رسیدن به هدف نیست ، این رهبری به معنای پیمانبستن متعهدانه با گروه است. بسیاری از رهبران فقط روی نتیجه تمرکز دارند و افراد گروهشان را فراموش می کنند و براوردشان از موفقیت یعنی بازدهی خوب گروه در یک مدت کوتاه است ، اما رهبری صحیح ، موفقیت در جلب اعتماد و احترام افراد گروه و بالا بردن انگیزه آنهاست و در این صورت افراد گروه در کنار همدیگر کار و تلاش می کنند و کارشان را بدون نقص در دراز مدت با موفقیت انجام می دهند حتی اگر مدیرشان حضور نداشته باشد.
رهبری فقط پیشرفت کارها در حضور مدیرنیست بلکه در عدم حضور اوست.
معجون محرمانه
در اولین روز بدون قرص رهبر باکفایت در راس ساعت 8 صبح برای آشنایی با افراد گروه خود در جلسه حاضر شد و تا ساعت9:15 او تنها کسی بود که در سالن حضور داشت. بعد سروکله افرادی که نمی شناخت و خواب آلوده بودن پیدا شد. هیچ کدام به رهبر سلام نکردند. افراد این گروه مدام با خود غرغر می کردند که ما از الان بدون مصرف قرص گروه بازنده هستیم و دیگر هیچکس ما را استخدام نخواهد کرد. مدیر با کفایت با شنیدن این غرغرها گفت من با تیمی ملاقات میکنم که افرادش به دلیل اطلاع کامل من از معجون محرمانه رهبری موثر قادر هستند به گروهی باکارایی بسیار بالا ومتعهد تبدیل شوند. سپس مدیر با کفایت از افراد گروه سوال کرد که اگر مدیری وجود داشته باشد که شما بتوانید تمام خواسته هایتان را در او بیابید آن مدیر چه کسی است؟ یکی از افراد گفت من مدیری را دوست دارم که همیشه غایب است، مدیر گفت من فکر کنم تو توی دردسر می افتادی. افراد متوجه شدن که تلاشهایشان برای آزردن رهبر با کفایت بی نتیجه است. فرد دیگری گفت من آرزو دارم که مدیران فقط حقیقت را به ما بگویند نه دروغ. رهبر با کفایت گفت پس شما مدیری را می خواهید که با شما روراست باشد و سر حرفش بایستد و به آنچه که می گوید عمل کند. رهبر با کفایت ادامه داد که اولین در خواست مردم از یک مدیر« تمامیت» است.
تمامیت یعنی به وجود آوردن یک سری ارزشهای اجرایی وسپس پایبند ماندن به آنها یعنی پایه و اساس اعتماد و احترام است که اولین ترکیب معجون محرمانه است.

تمامیت پایه واساس اعتماد و احترام است.

همچنین یکی از افراد گفت ای کاش همه ما موقعیت یکسانی داشتیم چون همه پول ها ،قدردانی ها،قدرت ها نصیب بلند پایگان می شود و به افرادی که ارتباط نزدیکی با مشتری دارند توجه ای نمی شود این امر حس جدایی به ما می دهد و ما آنقدر نگران حفاظت از قلمروی شخصی خودمان و نگران پیشبرد برنامه کاری شخصی خودمان هستیم که فراموش می کنیم که ما در یک تیم کار می کنیم و همکار یکدیگر هستیم.
اهبر با کفایت گفت پس دومین ترکیب معجون محرمانه «تشریک مساعی» است. یعنی مدیران باید کمک کنند افرادشان در کنار هم با همبستگی ویکپارچگی و اتحاد متقابل به کار ،فراگیری و رشد خود بپردازند.

تشریک مساعی یعنی توان بلقوه گروه را به بهروری می رسانند.

یکی دیگر از افراد گروه گفت من دوست دارم که مدیران ما را همان گونه که هستیم بشناسند. رهبر با کفایت اشاره کرد که رهبران خوب افرادشان را جدای سمت های شغلی می شناسند و میدانند که کدام فرد چه خصوصیت فردی دارد.
یکی دیگر از افراد گفت : من دوست ندارم که از من قدردانی کنند چون من به هر صورت باید کارم را انجام دهمچه احساس کنم که از من قدردانی می کنند چه نمی کنند، به من حقوق نمی دهند که شاد باشم.
رهبر با کفایت گفت به نظر نمی رسد هیچکدام از شما تقاضای قدردانی بیش از حد داشته باشید و آخرین ترکیب معجون محرمانه رهبری موثر که باعث می شود مردم احساس کنند پر ارزش هستند « تقدیر »است.

تقدیر به مردم اجازه می دهد دریابند که کارشان اهمیت دارد.

رهبر با کفایت رو به افراد گروه کرد و گفت اگر من بتوانم تمام خواسته های شما را در مورد یک مدیر یعنی تمامیت ،تشریک مساعی و تقدیر بر آورده کنم آیا شما میتوانید در کنار هم به یک تیم کار آمد تبدیل شوید تا این مسابقه بدون قرص را برنده شویم؟
افراد با اشاره سر تمایل خود را ابراز کردنند.
در جستجوی تمامیت
در هفته دوم تعداد زیادی از افراد در سالن حضور پیدا کردنند ،زمانی که رهبر با کفایت وارد سالن شد و دید که تعداد زیادی از افرادآمده اند خوشحال شد و گفت : حال ادامه بحث هفته گذشته را دنبال می کنیم. یکی از حاضرین گفت صبر نمی کنید که بقیه افراد هم بیایند؟ مگر شما نگفتید که ما یک تیم هستیم؟
رهبر با کفایت پاسخ داد : همینطور است، اما یک تیم کار آمد و فعال نمی تواند حرکتش را بخاطر افرادی که به قول هایشان پایبند نیستند کند کند ما همه توافق کردیم که امروز صبح اینجا باشیم پس کسانی که به حرف خود عمل نمی کنند حقیقتا به بقیه احترام نگذاشته اند و تمامیت آنها زیر علامت سوال است.
رهبر با کفایت گفت: ما تمام ترکیب معجون محرمانه را دقیقا اجرا خواهیم کرد و اولین قدم در پیشروی به سوی ایجاد فرهنگ تمامیت،پایه ریزی اعتماد و احترام است.
رهبر با کفایت گفت :

رهبری، ما فوق مردم بودن نیست ، همراه مردم بودن است.

یکی از افراد پرسید شما گفتید کلید تمامیت احترام و اعتماد است ، مگر این دو یکی نیستند؟
رهبر با کفایت پاسخ داد : احترام یعنی اگر من به تو احترم بگذارم یعنی تو راپذیرفته ام و می خواهم با تو روبرو شوم، یعنی در تصمیم گیریهایم دخیلت کنم و نظراتت را بشنوم. اما در محیطهایی که احترام گذاشتن کمرنگ است یعنی من اهمیتی به افکار وعقاید تو نمی دهم.
همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.
رهبری با تمامیت یعنی همان شخصی باش که می خواهی دیگران باشند.

اما اعتماد مال زمانی است که من مایل هستم به تو اجازه دهم که چرخ کار را بچرخانی و مسئولیت آن قسمت را بر عهده بگیری و من وقتی این کار را می کنم که اطمینان داشته باشم عملکرد تو در حضور و غیاب من یکسان است.

اعتماد از با هماهنگ بودن با ارزش ها حاصل می شود.

رهبر با کفایت گفت: حال برای آنکه مابین خودمان احترام و اعتماد را ایجاد کنیم اول از شما می خواهم سه تا از مهمترین عواملی را که برای کار در اینجا می پسندید و سه عاملی را که واقعا از آنها بدتان می آید لیست کنید.
عواملی که لیست کرده بودن شامل «کار جذاب » اولین و مهمترین عامل بود و « دستمزد مناسب » و « شرایط کاری مطلوب» که این ها عوامل مثبت بودند و سه عامل منفی که لیست کرده بودن « عدم پایبندی به قول ها » و « عدم وجود روحیه گروهی در کار » و « نادیده گرفتن دستاوردها و پیشرفتها » را ذکر کردنند.
رهبر با کفایت گفت:
وقتی حرف شما با عمل تان یکی باشد مردم تمایل بیشتری به اعتماد و احترام گذاشتن به شما خواهند داشت.

پس رهبر با کفایت یک زمانبندی ارائه داد که در آن زمان ها اعضاء می توانند به او دسترسی داشته باشند ثبت شده بود و دوشنبه ها روز بدون جلسه نام گرفت.

ضرورت همکاری

نتایج ماه اول مسابقه بدون قرص توسط هیئت ارزیاب اعلام شده بود در یکی از مطبوعات. گر چه تیم رهبر با کفایت پیشرفتهای مستمر کرده بود اما هنوز به اندازه گروه رقیب بهبودی حاصل نکرده بود .
مدیران شرکت ال. پی. ای سهام فروش شان رو به بالا رفتن کرد. اما رهبر با کفایت از پیشرفت گروه رقیب نا امید نشد.
یک شب رهبر به شیفت شبسر زد . سر پرست اعضاء گروه شیفت شب تعجب کرد، رهبر گفت برای کمک به اینجا آمدم و آشنایی با گروه و سپس رفت ودر کنار آنان شروع به کار کرد. در روز بعد رهبر با کفایت در جلسه گفت:
کلید رهبریت موفق ارتباطی است که شما با افراد گروهتان بر قرار می کنید.

همچنین رهبر با کفایت گفت:
سهیم شدن هدف اصلی شرکت با اعضاء همه را در یک مسیر و در یک موقعیت قرار می دهد.

در این جلسه قرار شد که روزهای دوشنبه با هر کدام از افراد گروه تک به تک به مدت 15 دقیقه صحبت کند. یکی از افراد گروه پرسید که چرا چنین کاری می کنید؟
رهبر با با کفایت پاسخ داد: نشستهای تک به تک با شما به من اطمینان خاطر میدهد که با تک تک شما به شکل دائم و منظم ارتباط برقرار کنم به عبارت دیگر می خواهم با شما درباره ای نگرانی هایتان و این که چه کمکی در این ارتباط ازدست من ساخته است حرف بزنم. این جلسات تک به تک آغاز شد و سپس باعث ایجاد یک ارتباط راحتو دو طرفه بین رهبر و افراد تیم شد و به رهبر با کفایت کمک
می کرد تا هدایت ساده افرادش را به مدیریت پیشرفته آنان تبدیل کند.
بعلاوه رهبر با کفایت فرهنگ تشریک مساعی را با ایجاد یک پروسه آموزشی اشتراکی که شامل آموزش های دو جانبه و ایجاد تنوع شغلی بود میان افراد گروهش به وجود آورد به این صورت که مشاغل آنها را جا به جا می کرد تا فضا های همدیگر را تجربه کنند این امر باعث شد که مهارتهای جمعی گروه و شیوه های جدیدو حرفه ای تر گسترش پیدا کند. آخرین چیزی که رهبر با کفایت در سه ماهه دوم مسابقه به انجام آن پرداخت برگذاری یک برنامه بدل سازی نقش رهبری بود به این صورت که افرادش را به عوض خود به ایفای نقش نقش رهبری فرا خواند. این کار ابتدا برای افراد علاقه مند گروه انجام گرفت. یکی از افراد گروه که نقش رهبری را در یک جلسه ایفا کرده بود گفت:
صعود به قله وقتی دسته جمعی باشدبسیار آسان تر است.

در تجزیه وتحلیل های نهایی دریافتند که نیازمند حمایت و پشتیبانی دو طرفه بیشتری از جانب یکدیگر هستند و تمایلشان به کمک به همدیگر افزایش یافته.
هنر تقدیر
نتیجه سوم مسابقه بون قرص در مطبوعات انتشار یافت و مانند سه ماهه قبل گروه رقیب عملکرد بهتری در جلب رضایت مشتریان و سود آوری نشان داده بود اما از نظر روحیه گروه رهبر باکفایت امتیاز بیشتری نسبت به گروه رقیب داشتند.
رهبر با کفایت باز هم مایل بود که روی پسشرفتهای تیم اش سرمایه گذاری کند. رهبر با کفایت یک جلسه ترتیب داد و در آن جلسه از افراد گروهش بخاطر زحماتشان تشکر کردو گفت حال باید سومین ارزش معجون محرمانه یعنی تقدیر پا به میدان بگذاریم.
یکی از افراد گروه پرسید چگونه تقدیر را به مرحله عمل در آوریم؟
رهبر با کفایت گفت: تشکر ساده ترین راه آن است . شما می توانید با قدردانی از زحمات دیگران و اینکه اجازه دهید بفهمند چقدر برای کاری که می کنند ارزش قایلید و کلید آن پیروی از قوانین قدردانی موثر است.
پرسیدن قوانین؟ مدیر با کفایت گفت: بله، تقدیر اگر صادقانه، دقیق و مشخص باشد و پس از یک کار مطلوب صورت گیرد موثرترین سلاح است و این کار باید به طور مستمر و فقط برای موقعیت های که واقعا قابل تقدیر هستند انجام شود.
همچنین رهبر با کفایت گفت:

قدردانی آسان ترین راه برای این است که به مردم بفهمانی ارزش کارشان را می دانی و به ایشان بها می دهی.


همه ما تشخیص خوبی های دیگران را داریم.

مدیر با کفایت همچنین یک جلسه ای گذاشت تا افرادی که هنوز عملکردشان در حد معمول است را دوباره هدایت کند، به همین با آنها نشستی گذاشت تا یک برنامه کاری تجدید نظر شده بنویسد و آنها را در پروژهایی به کار گمارد که تصور می کرد که استعدادشان در آن جاها بهتر مورد بهروری قرار می گیرد .
رهبر با کفایت همچنین تصمیم گرفت یک سری برنامه های خانوادگی ، دوستانه در شرکت ارائه دهد. او به تیمش گفت من این فرضیه را پذیرفته ام که همه شما خارج از محیط کاری صاحب یک زندگی شخصی هستید.
رهبر با کفایت همچنین در مقوله بهداشت روانی از یک استراحت کوتاه روحی ، روانی برای دستیابی به عملکردهای برجسته اعضاء استفاده کند مثل : پرداخت حقوق حتی در مرخصی ها ، اعطای بلیط رایگان برای ماساژ و عضویت رایگان در باشگاه ورزشی.
بهداشت روانی یعنی استراحت کوتاه و یک وقفه کاری برای تجدید قوا و بیرون راندن خستگی از بدن که یکزنگ تفریح آگاهانه برای مغز است.

اگر برای سوختگیری مجدد توقف کنید می توانید مسافت دورتری را بپیمایید.

از طرف دیگر گروه رقیب از نظر روحیه در پایین تر این سطح قرار گرفته بود و افراد احساس دلسردی و تضعیف روحیه می کنند و باز دهی آنان به طور عمده ای افت کرده بود و رهبر گروه غیر قابل تحمل و طاقت فرساتر و مهار نشدنی تر شده بود.
در نتایج سه ماهه سوم که گروه رقیب افت کرده بود سهام قرص مدیریت به حد چشم گیری سقوط کرد .


تکمیل معجون
حال گروه رهبر با کفایت در سود دهی شانه به شانه گروه رقیب بود اما از نظر روحیه و خدمات رسانی به مشتریان گوی سبقت را از آنان ربوده بود.
مدیر عامل ال. پی. ای به سوال خبرنگاران که چرا اعداد و ارقام گروه شان از سه ماه پیش پایین تر آمده است جوابی نداد و اینکه قرص مدیریت چرا فقط در زمان کوتاهی به نتایج سریعی دست می یابد و در دراز مدت عملکرد موثری ندارد نیز پاسخی نداد.
افراد گروه رقیب کمکم استعفا می دادند و در پایان مصاحبه ای مطبوعاتی معلوم شد که رهبر این گروه ظاهراً هیچگاه مایل به تقسیم قدرت و اطلاعات خود با افراد گروهش نیست و این امر موجب فرمانبرداری صرف بی میلی و بی انگیزگی در افراد شده بود.
در سه ماه چهارم رهبر گروه رقیب شروع به مصرف چهار برابر قرص کرد.
رهبر با کفایت در حالی که با گروهش تمرکز کرده بودن که گام های پایانی را برای موفقیت بردارند ، به افراد گروهش گفت

اگر شما به عوض مردم فکر نکنید یاد می گیرند که خودشان فکر کنند.


رهبری پروسه هدایت افراد به سوی محلی است که انتظار می رود رهسپار آن باشند.

در آخرین نشست با کارمندان خود اعلام کرد که شکی نیست که تیم شما یک تیم کاملا کار آمد است. سپس افراد گروه یک گواهینامه عریضو طویلی را که امضاء تمام افراد گروه در زیر آن بود تقدیم رهبر با کفایت کردنند و روی آن بزرگ نوشتن درود و تهنیت بر تو.
افراد کروه گفتن ما دریافنیم که معجون محرمانه دقیقا یک جریان دو طرفه است و ما می خواهیم از شما به خاطر همه چیز تشکر کنیم ، شما رهبر با کفایتی هستید.
رهبر با کفایت که تحت تاثیر قرارگرفته بود گفت:

والاترین دستاوردهای یک رهبر کسب اعتماد و احترام گروه خود است.

پایان و آغاز
جمعیت عظیمی در کنفرانس مطبوعاتی جایی که هیئت ارزیابی نتایج نهاییمسابقه بدون قرص را اعلام می کرد گرد آمده بودن.
سخنگوی هیئت گفت: پس از یک سال رقابت هیجان انگیز مفتخرم که اعلام کنیم که برنده نهایی مسابقه بون قرص در حقیقت گروهی است که یک سال بدون مصرف قرص مدیریت پیشروی کرده و بر گروه رقیب پیشی گرفته است.
رهبر با کفایت در این کنفرانس چنین آغاز کرد: ما در اهداف اجرایی و روحیات فردی در برابر رقیب برتری گرفتیم. من به این گروه با استعداد که براستی برای انجام این کار مستحق تحسین و تکریم و ستایش هستند افتخار می کنم و گفت رهبران با کفایت اعتماد و احترام افراد گروه خود را به طور روزمره به دست می آورند.
نتیجه گرفتن این معجون محرمانه ماهیتا قرص نیرومندی است برای رهبری موثر در دراز مدت و گفت کل رهبری موثر همین است و رهبری برای تمام عمر.
معجونمحرمانه برای رهبری موثر
رهبری ، مافوق مردم بودن نیست
رهبری ، همراه مردم بودن است.
تمامیت
*رهبری با تمامیت یعنی همان کسی که انتظار دارید دیگران باشند.
*اعتماد وقتی بوجود می آید که ارزش ها و رفتارها با هم مطابقت کند.
*وقتی گفتار و کردار شما یکی باشد ؛ تمایل مردم به احترام و اعتماد گذاردن به شما بیشتر خواهد شد.

تشریک مساعی
*کلید رهبری موفق و موثر ؛ ارتباطی است که با افراد گروه خود برقرار می کنید.
*سهیم شدن هدف اصلی شرکت با اعضا ؛ همه را در یک مسیر قرار می دهد.
*صعود به قله وقتی دسته جمعی باشد ؛ آسان تر است.

تصدیق و تقدیر
*تقدیر؛ آسان ترین راه برای فهماندن این مطلب به مردم است که قدر زحماتشان را می دانی.
*همه ما توانایی درک خوبی های دیگران را داریم.
*اگر برای تنفس درنگ کنی ؛ می توانی مسافت بیشتری را بپیمایی.
به کمال رساندن معجون محرمانه
*وقتی شما به جای مردم فکر نکنید خودشان این کار را خواهند کرد.
*رهبری به معنای هدایت مردم به سوی مکانی است که انتظار می رود عازمش باشند.
*والاترین دستاورد یک رهبر این است که احترام و اعتماد افراد گروهش را کسب نماید.

دوستان گلم هنر نهم را از نظر علمی و فنی واصول و نحوه ارائه مطلب چگونه ارزیابی می کنید؟؟ خوشحال می شیم نظراتتون رو درمورد مدیریت مطالب بیان کنید. بی شک پیشنهادات شما خوانندی عزیز مورد استفاده ما در ارائه مطالب بعدی خواهد بود و لذا پیشا پیش از انتقادات و پیشنهاد های (نظرات) شما عزیزان تشکر می کنیم. محمد فاضل شوکتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدفاضل شوکتی