امن ترین بانکهای جهان
هنر نهم
اخبار،کتب،مقالات،پایان نامه های مدیریتی

 

امن ترين بانكهاي جهان در سال2012 کدامند؟

به گزارش گروه بين الملل بازارخبر به نقل از سي ان بي سي ، در رتبه بندي امن ترين بانكهاي دنيا به مقايسه نرخ اعتبار طولاني مدت آنها پرداخته شده است و بنياد هاي معروفي همچون «مودي»(Moody) ، «استاندارد و پور»(Standard & Poor) ، و «فيچ»(Fitch) به ارزيابي آنها پرداخته اند.

در اقتصاد جهاني امروز كه مشكلات سيستم هاي مالي آن ، جهان را به ستوه آورده است، وجود لغاتي همچون «امن» در كنار «بانك» سرمايه گذاران را به تامل وا داشته است. دگرگوني هاي سيستمهاي بانكي در سراسر جهان اين سوال را مطرح مي سازد كه كدام بانكها «امن ترين» هستند؟

در 21 سال گذشته ، اققتصاد جهان (Global fianance) فهرست 50 بانك امن در سراسر دنيا را اعلام كرده بود كه با رشد بحران بدهي اروپا در سالهاي اخير كه تاثير زيادي بر رتبه بندي اعتباري بانكها داشته ، از تعداد بانكهاي امن كاهش يافته است.

در رتبه بندي امن ترين بانكهاي دنيا به مقايسه نرخ اعتبار طولاني مدت آنها پرداخته شده است و بنياد هاي معروفي همچون «مودي»(Moody) ، «استاندارد و پور»(Standard & Poor) ، و «فيچ»(Fitch) به ارزيابي آنها پرداخته اند.

بانك «كي‌اف وي» (KFW) آلمان

اين بانك آلماني با 637 ميليارد و 500 ميليون دلار امن‌ترين بانك جهان است كه در مالكيت دولت فدرال آلمان قرار دارد. رتبه اعتباري آن بدون تغيير بوده و در فهرست مالي جهاني مقام اول را دارد.

بانك «گمينتن» هلند (Gemeenten)

بانك «گمينتن» با 168 ميليارد و 500 ميليون دلار سرمايه، امن‌ترين بانك هلند است كه 50 درصد مالكيت آن در اختيار دولت قرار دارد. رتبه اعتباري اين بانك در بحبوحه بحران مالي تغيير نكرده و در فهرست مالي جهاني مقام دوم را دارد.

زورچر كانتونال بانك سوئيس (Zurcher kantonal bank)

زورچر كانتونال بانك سوئيس با 138 ميليارد دلار سرمايه، تنها بانك سوئيسي حاضر در فهرست مالي جهاني است.

رتبه اين بانك در فهرست مالي جهاني 3 است و رتبه‌بندي آن در مؤسسات اعتبارسنجي تغييري نكرده است.

صندوق همكاري‌هاي مالي «كانسينيشن»‌ فرانسه (Caisse des Depotset consignations)

تا پايان سال 2011 سرمايه كلي اين صندوق 323 ميليارد و 600 ميليون دلار بود. هر چند رتبه اعتباري اين صندوق تا حد زيادي كاهش يافته، ولي اين صندوق همچنان در رتبه 6 فهرست مالي جهاني قرار دارد.

گروه همكاري‌هاي مالي دپارن لوگزامبورگ (Banque et caisse deEpargne de I'Etat)

گروه همكاري‌هاي مالي دپارن لوكزامبورگ، با 49 ميليارد دلار سرمايه تنها بانك بزرگ و امن لوكزامبورگ است. اين بانك در فهرست مالي جهاني رتبه 9 را دارد.

گروه مالي تي دي (TD) كانادا

بانك تي دي كانادا با 22 ميليون مشتري و سرمايه 779 ميليارد دلاري بزرگترين و امن‌ترين بانك كانادا است. خدمات اينترنت بانك اين گروه مالي به حدي پيشرفته است كه روزانه 8 ميليون مشتري تنها از طريق آنلاين به انجام عمليات بانكي خود مي‌پردازد. گروه مالي تي دي (TD) كانادا در رتبه 11 فهرست مالي جهاني قرار دارد.

بانك «دي بي اس» (DBS) سنگاپور

بانك «دي بي اس» سنگاپور امن‌ترين بانك اين كشور و بهترين بانك آسيايي در فهرست مالي جهاني است. اين بانك با دارايي 269 ميليارد و 600 ميليون دلار در 50 شهر جهان شعبه دارد. بانك «دي بي اس» رتبه 13 فهرست مالي جهاني را دارد.

بانك «ناب» (nab) استراليا

بانك ناب با دارايي 510 ميليون دلار سومين بانك بزرگ استراليا است كه سود سالانه آن 10.2 درصد است.

اين بانك پيشرفته‌ترين خدمات بانكي را در استراليا، نيوزلند، آسيا و آمريكا و انگلستان ارائه مي‌دهد.

بانك ناب رتبه 18 فهرست مالي جهاني را به خود اختصاص داده است.

كيوي بانك نيوزلند Kiwi bank

اين بانك در سال 2002 تأسيس شد و موفق شد در مدت كوتاهي 3.7 درصد سهام بازار بورس را به دست آورد و جايگاه 22 را در فهرست مالي جهاني دريافت كند.

«كيوي بانك» با 800 هزار مشتري جديدترين خدمات بانكي را در سراسر نيوزلند ارائه مي‌دهد.

بانك (HSBC) انگلستان

بانك (HSBC) انگلستان يكي از پيشرفته‌ترين سيستم‌هاي بانكداري را در سراسر جهان دارد. اين بانك با 60 ميليون مشتري يكي از بهترين بانك‌هاي جذب بازارهاي نوظهور است.

اين بانك رتبه (Aa3) را از مؤسسه اعتبارسنجي مودي و (AA) را از مؤسسه «استاندارد وپوز» دريافت كرده است. بانك (HSBC) يكي از بزرگترين سهام‌داران بورس نيويورك بوده و رتبه «23» فهرست مالي جهاني را در اختيار دارد.

نوردآ بانك سوئد (Nordea Bank)

دارايي اين بانك تا پايان سال 2011 به 856 ميليون دلار رسيده است. حدود 11 ميليون مشتري از خدمات متفاوت اين بانك در 1400 شعبه آن بهره مي‌برند. اين بانك همچنين از سهامداران اصلي گروه مالي «سامپو» (Sampo) است.

«نوردآ بانك» رتبه 24 فهرست مالي جهاني را در اختيار دارد.

بانك توسعه چين (Development Bank)

اين بانك با 986 ميليون دلار سرمايه يكي از نشانه‌هاي قدرت اقتصادي چين است. طي دو سال گذشته رتبه اين بانك تا 10 درجه افزايش داشته است.

رتبه اين بانك در فهرست مالي جهاني 28 است.

بانك نيويورك ملون در آمريكا (Nuwyork Mellon)

«نيويورك ملون» هفتمين بانك بزرگ آمريكا است كه سرمايه آن تا سه ماه اول سال 2002 به 229 ميليارد و 700 ميليون دلار رسيد. اين بانك رتبه 29 ليست مالي جهاني را به خود اختصاص داده است.

بانك ملي ابوظبي در امارات

بانك ملي ابوظبي دومين بانك بزرگ در امارات متحده عربي است و سرمايه آن 73 ميليارد و 500 ميليون دلار است و 70 درصد سهام آن در اختيار دولت و 25 درصد سهام آن در مالكيت خارجي قرار دارد. بانك ملي ابوظبي رتبه 31 ليست مالي جهاني را دارد. 

«بانك پاجولا» (Pohjola) فنلاند

بانك «پاجولا» با 2 ميليارد و 200 ميليون دلار سرمايه، در سال گذشته بدون كسر ماليات به سود 318 ميليون و 400 هزار دلار دست يافته است. اين بانك 580 شعبه داشته و خدمات بانكي خود را از طريق بيش از 200 عضو مستقل ارائه مي‌دهد. اين بانك با 3 ميليون و 700 مشتري خصوصي در رتبه 33 ليست مالي جهاني قرار دارد.

بانك ملي كويت

تا پايان سال 2011 دارايي بانك ملي كويت به 49 ميليارد دلار رسيد و سود خالص آن بالغ بر يك ميليارد و نود ميليون دلار بود. اين مبلغ يك سوم سيستم مالي كويت را تشكيل مي‌دهد.

بانك ملي كويت 70 شعبه در داخل و 14 شعبه در خارج كشور دارد. اين بانك در ليست مالي جهاني رتبه 34 را به خود اختصاص داده است. 

بانك ملي قطر

بانك ملي قطر نه تنها امن‌ترين بانك اين كشور است، بلكه با كسب 50 درصد دارايي‌هاي سيستم بانكي و سپرده‌ها، اولين بانك بزرگ قطر نيز مي‌باشد. اين بانك با 85 ميليارد و 400 ميليون دلار يكي از بزرگترين بانك‌هاي خاورميانه و شمال آفريقا مي‌باشد. نيمي از سرمايه بانك در اختيار مقامات سرمايه‌گذار قطر و صندوق ثروت ذخيره اين كشور است كه تقريباً يك پنجم سهام بورس اين كشور مي‌شود.

بانك ملي قطر رتبه 40 ليست مالي جهاني را دارد.

گروه مالي سامبا (Samba) عربستان سعودي

دارايي گروه مالي سامبا تا پايان سال 2011 به 51 ميليارد و 300 ميليون دلار رسيد و سود خالص آن يك ميليارد و يكصد ميليون دلار بود. اين گروه مالي در بورس اوراق بهادار عربستان حضور داشته و از اعتبار بالايي در انگلستان برخوردار است. اين بانك به تازگي شعبه‌هاي جديدي در امارات، پاكستان و قطر تأسيس كرده است. گروه مالي «سامبا» رتبه 41 ليست مالي جهاني را دارد.

«بانكواستادو» شيلي(Banco estado)

«بانكو استادو»تنها بانك تجاري – دولتي شيلي  است كه خدمات آن در سراسر اين كشور گسترده شده است. با 40 ميليارد دلار سرمايه، اين بانك سوومين بانك بزرگ شيلي است كه 14 درصد از سهم بازار را به دست گرفته است. اين بانك در ليست مالي جهاني رتبه 42 را دريافت كرده است.

بانك مركزي تايوان

اين بانك بزرگترين بانك تايواني از نظر حجم دارايي مي باشد. تا پايان سال 2011 ميزان دارايي اين بانك تايواني به 131 ميليارد دلار رسيد.اين بانك رتبه A+ را از موسسه «استاندارد و پور » ورتبه Aa3  را از موسسه اعتبار سنجي مودي كسب كرده است. بانك مركزي تايوان، تنها بانك تايواني در ليست مالي جهاني است كه رتبه 44 را به خود اختصاص داده است.

بانك« شيزوكا » ژاپن (Shizuoka)

اين بانك براي سومين سال پياپي به عنوان امن ترين بانك ژاپن معرفي شد. در سال 2011 سود خالص «شيزوكا» از درآمد 2 ميليارد و 600 ميليون دلاري به 473 ميليون دلار رسيد. اين بانك 168 شعبه و 28 زير شعبه داشته و مشتريانش را در شهر هاي داخلي توكيو، اوزاكا ، ناگويا، شيزوكا، و شهر هاي خارجي نيويورك ، لس آنجلس ، بروكسل، هنگ كنگ، شانگهاي، و سنگاپور حمايت مي كند. رتبه جهاني اين بانك 45 است.

 


دوستان گلم هنر نهم را از نظر علمی و فنی واصول و نحوه ارائه مطلب چگونه ارزیابی می کنید؟؟ خوشحال می شیم نظراتتون رو درمورد مدیریت مطالب بیان کنید. بی شک پیشنهادات شما خوانندی عزیز مورد استفاده ما در ارائه مطالب بعدی خواهد بود و لذا پیشا پیش از انتقادات و پیشنهاد های (نظرات) شما عزیزان تشکر می کنیم. محمد فاضل شوکتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدفاضل شوکتی